30.4.07

Προτάσεις από το πρόγραμμα του Φεστιβάλ της Επιδαύρου 2007


Από το Φεστιβάλ Επιδαύρου 2007 διακρίναμε τις εξής παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε:

Λυσιστράτη του Αριστοφάνη από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στις 27 και 28 Ιουλίου. Στο ρόλο της Λυσιστράτης η Ρένια Λουιζίδου ενώ μαζί της πρωταγωνιστούν οι Δημήτρης Πιατάς, Μίνα Αδαμάκη, Δάφνη Λαμπρόγιαννη και Αντώνης Λουδάρος. Τη σκηνοθεσία κάνει ο Γιάννης Ιορδανίδης ενώ τα κοστούμια είναι του Γιάννη Μετζικώφ.

Ηλέκτρα του Σοφοκλή από το Εθνικό Θέατρο στις 10 και 11 Αυγούστου. Στο ρόλο της Ηλέκτρας η Στεφανία Γουλιώτη ενώ την Κλυταιμνήστρα θα παίξει η Καριοφυλλιά Καραμπέτη και τον παιδαγωγό θα ερμηνεύσει ο Γιάννης Φέρτης. Η σκηνοθεσία είναι του Peter Stein και τα σκηνικά του Διονύση Φωτόπουλου.

Ορέστεια του Αισχύλου από τον Θεατρικό Οργανισμό Schauspiel Φρανκφούρτης στις 17 και 18 Αυγούστου. Η σκηνοθεσία είναι της Karin Neuhauser και την ομάδα ηθοποιών πλαισιώνουν οι Roland Bayer, Sandra Bayrhammer κ.α.

Ο Οργανισμός Schauspiel είναι από τους παλαιότερους θεατρικούς οργανισμούς της Ευρώπης. Άνοιξε τις πύλες του το 1782 ως Εθνικό Θέατρο της πόλης. Το 1822 εγκαινιάστηκε το Παλιό Schauspielhaus, στη σημερινή πλατεία Brandt, που περιλάμβανε στις εγκαταστάσεις του σκηνή για ένα μικρό θέατρο και Όπερα. Ολόκληρο το κτίριο ισοπεδώθηκε από τους βομβαρδισμούς του 1944 για να ξαναχτιστεί από την αρχή μετά τον πόλεμο. Όταν το 1987 πυρκαγιά κατάστρεψε ολοκληρωτικά τις εγκαταστάσεις της Όπερας, η πόλη αποφάσισε να χρηματοδοτήσει την ατσάλινη κατασκευή που πρότεινε ο αρχιτέκτονας Γκούντερ Μπουχ και να ανακαινίσει ολόκληρο το κτιριακό συγκρότημα, που λειτουργεί με τη σημερινή του μορφή από το 1992.

Πηγή: Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Μοντέρνος Κλειδοκράτορας



Το νέο Keyport SLIDE είναι ελαφρύ με βολικό και φουτουριστικό σχήμα. Ήρθε να σας δώσει style και να βάλει σε τάξη όλα τα κλειδιά που έχετε περασμένα σε μπρελόκ. Με το Keyport SLIDE μπορείτε να έχετε 6 κλειδιά σε ένα.

Η δημιουργία του θα έλεγα ότι βασίζεται στα στυλό με τις πολλές αποχρώσεις που διέθεταν πατώντας κάθε φορά το αντίστοιχο κουμπί για το χρώμα στυλό που θέλαμε να γράψουμε. Έτσι και δω διαλέγοντας ένα από τα 6 κουμπιά μπορείτε να ανοίγετε το σπίτι σας, το αυτοκίνητό σας, κάποια κλειδαριά ή κάποιο χρηματοκιβώτιο.

Θα πρέπει να επισημάνω ότι σε περίπτωση που είστε ελαφρά ή βαριά μεθυσμένος/η δυστυχώς δεν θα σας διευκολύνει το συγκεκριμένο προϊόν γιατί εδώ δε θα βρίσκετε τον μπούσουλα, όχι να βρείτε και ποιο είναι το κλειδί της εξώπορτας!!!

Πηγή: Keyport

Απαγορευμένα...luxury προϊόντα Cartier



Ο οίκος Cartier κατασκεύασε μια συλλεκτική σειρά από ρολόγια με πολύτιμους λίθους και συνδυασμούς σμάλτων και σχέδια που έχουν ως αναφορά το ζωικό βασίλειο (αμερικανικός αετός, πάντα, φίδια κτλ).

Τα περισσότερα κομμάτια είναι περιορισμένης κοπής, 20-25 τεμάχια σε παγκόσμιο επίπεδο. Πλούσια διακοσμημένα με ένα είδους marquetry, διαμάντια και 18 καρατίων χρυσό δεν είναι μόνο ο καλύτερος σύντροφος των γυναικών αλλά και συλλεκτών. Βέβαια η τιμή του θα μπορούσε να συγκριθεί με την αγορά ενός πολυτελούς αυτοκινήτου ή με τη στιγνή 40χρονη οικονομία (μην πω και παραπάνω) ενός μέσου Έλληνα υπαλλήλου. Η αξία του ρολογιού είναι μόλις €40.200 (περαστικά μας). Σας κάνω Post και την φωτογραφία ενός ρολογιού της σειράς. Εφόσον δεν μπορούμε να το αποκτήσουμε, τουλάχιστον ας το βλέπουμε. Φάτε μάτια ψάρια κλπ...

Πηγή: foto από το BusinessWeek

Κούκλες Nauga... Παιδικές αναμνήσεις!!!



Κάποια αντικείμενα τα οποία, κυρίως για τους πολίτες των χωρών του δυτικού κόσμου ξυπνούν πολλές αναμνήσεις της τρυφερής τους ηλικίας αποδεικνύονται στις μέρες μας και διαχρονικές συλλεκτικές αξίες. Το ίδιο συμβαίνει και με τις κούκλες nauga. Θέλετε λίγο το ότι το παιδικό παιχνίδι στρέφεται προς τις ηλεκτρονικές συσκευές και σε πιο απρόσωπες μορφές επικοινωνίας αλλά και κοινωνικοποίησης, οι κούκλες που τόσο πολυβασανίσαμε σαν παιδιά, παίρνουν την εκδίκησή τους και τείνουν να αποκτήσουν τιμές αστρονομικές στο χρηματιστήριο αξιών της τέχνης.

Συμβαίνει ακριβώς το ίδιο όπως και με τα πασίγνωστα βρεταννικά αρκουδάκια (teddy bears) που σε παλαιότερες δημοπρασίες οίκων άγγιξαν τιμές απαγορευμένες για τους περισσότερους από μας.

Νομίζω ότι κάτι πρέπει να κάνουμε και μεις στην Ελλάδα και να αναδείξουμε λίγο τον Ελληνικό τρόπο ψυχαγωγίας των παλαιότερων. Ξεκίνησε με τον Φοίβο και την Αθηνά του 2004 (μην ξεχνάμε ήταν πήλινα παιχνίδια της αρχαιότητας) και φτάνουμε στον Καραγκιόζη που όντως εδώ βλέπουμε μια τάση συλλογής των χαρακτηριστικότερων φιγούρων του και αυτό κυρίως γιατί δεν υπάρχουν πλέον συνεχιστές του όπως ο Ευγένιος Σπαθάρης.

Πηγή: Naugahyde

27.4.07

ATH-LDN festival



Από τις 16 έως τις 29 Απριλίου 2007 πραγματοποιείται το Festival ATH-LDN στο Λονδίνο με τη συμμετοχή Ελλήνων μουσικών, παραγωγών και DJ καλλιτεχών μεταξύ των οποίων αναγνωρίσαμε τον Κ. ΒΗΤΑ (γνωστός από την παραγωγή 2 του Δ. Παπαιωάννου) αλλά και των συγκροτημάτων Electroware, The Erasers, Yuria 06.

Τους χώρους που θα πραγματοποιηθεί το φεστιβάλ μαζί με το πρόγραμμα θα τα βρείτε στο ακόλουθο site

Κάτι τέτοια γίνονται στο UK και όλο λέω "Παίρνω το καπελάκι μου και φεύγω". Αλλά, παρα-μένω εδώ!!!

Πηγή: arxediamedia

Δημοπρασία έργων της Renee Sintenis

Στις 23 Μαϊου 2007 και ώρα 14:00 θα πραγματοποιηθεί δημοπρασία του οίκου Sothebys στην πόλη του Άμστερνταμ με έργα σύγχρονης τέχνης. Ανάμεσα στα έργα που θα δημοπρατηθούν διακρίνονται κάποια από τα γλυπτά (κυρίως ζώων) της Renée Sintenis.



Η Γερμανίδα γλύπτρια γεννήθηκε ως Renate Alice Sintenis το 1888 στο Glatz. Ξεκίνησε τις σπουδές της στο Berlin School for the Decorative and Applied Arts το 1908 ωστόσο είχε να αντιμετωπίσει τους ενδοιασμούς των γονιών της. Μέχρι το 1915 παρουσίαζε έργα της με το Berlin Secession. Γρήγορα γνώρισε ανθρώπους με επιρροή και η δουλειά της έγινε ευρύτατα γνωστή. Το 1917 παντρεύεται τον συγγραφέα Emil Rudolf Weiß. Το 1920 γίνεται γνωστότερη με το μπρούντζινο έργο της "Der Läufer von Nurmi" [The Runner from Nurmi], για το οποίο βραβεύτηκε το 1932 με το Olympia Prize.



Η Renée Sintenis ήταν από τις λίγες γυναίκες της εποχής που τοποθετήθηκε σε θέση στην Prussian Academy of Art (1931), όπου δίδασκε μέχρι το 1934 όταν οι Εθνοσοσιαλιστές την εξανάγκασαν να παραιτηθεί. Με το τέλος του ΙΙ Παγκόσμιου Πολέμου διδάσκει τέχνη στο Hochschule der Künste (1947). Της απονέμεται το βραβείο της πόλης του Βερολίνου ένα χρόνο αργότερα, ενώ γίνεται καθηγήτρια της Ακαδημίας Τεχνών του Βερολίνου (Berlin Art Academy) το 1955.



Κατά τη δεκαετία του 1950 η Renée Sintenis βραβεύεται με το Pour le mérite order ('Knight of the Class of Peace') και το Grand Federal Service Cross. Είναι γεγονός ότι υπήρξε από τις πιο χαρισματικές μορφές της Γερμανίας ενώ η εμβληματική αρκούδα του Βερολίνου είναι έργο της. Με κύριο χαρακτηριστική θεματολογία το ζωικό βασίλειο στράφηκε αργότερα σε γλυπτά πορτραίτα και φιγούρες αθλητών. Πέθανε το 1965 στο Βερολίνο σε ηλικία 73 ετών αφού για αρκετά χρόνια ταλαιπωρούνταν από σοβαρά προβλήματα υγείας.

Πηγή: βιογραφία από το renee sintenis.com

Κοσμήματα Les Nereides


Η Γαλλική εταιρεία bijoux "Les Nereides" μάγεψε με τη νέα συλλογή κοσμημάτων για την Άνοιξη-Καλοκαίρι 2007. Με βασικό χρώμα το κόκκινο αλλά και με συνδυασμούς υλικών όπως κρυστάλλους swarovski, δέρμα, σμάλτα, σύρματα και μέταλλο και θεματολογία τους ανθοστόλιστους κήπους της εποχής απευθύνεται στις λάτρεις του bijoux και σίγουρα της διαφορετικότητας.

Αν και δεν θέλω να κάνω κανενός είδους διαφήμιση, θα βρείτε κοσμήματα της εταιρείας στα Hondos Center όλης της Ελλάδας.

Πηγή: lesnereides

26.4.07

3000 blogαναγνώστες (blogreaders) - ΜΙΚΑ "Relax"

25.4.07

"ΣΠΟΡΟΣ" στο εναλλακτικό εμπόριο



Δυστυχώς έπεσε πολύ αργά στην αντίληψή μου αλλά με πολύ χαρά διαπιστώνω ότι αναπτύσσεται γοργά και στη χώρα μας το fairtrading. Ο συνεταιρισμός ΣΠΟΡΟΣ για το εναλλακτικό και το αλληλέγγυο εμπόριο είναι από αυτές τις φωνές που υψώνονται σε αυτή τη μορφή εμπορίου ενώ το Μάρτιο πραγματοποίησε μια μικρή εκδήλωση για τον ένα χρόνο δραστηριοποίησής του.

Σκοπός όπως αναφέρουν στη σελίδα τους είναι να πειραματιστούν σε ένα διαφορετικό, εναλλακτικό, μοντέλο εμπορίου, που στη θέση του κέρδους θα βάζει ένα πλήθος στόχων: την αυτονομία και την αξιοπρεπή διαβίωση του παραγωγού, τη βιωσιμότητα της δομής διακίνησης, τη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος, την ποιότητα και την προσιτή τιμή για το χρήστη.

Έτσι θέλουν με αυτές τις επιμέρους επιδιώξεις να ρυθμίζονται από σχέσεις εμπιστοσύνης και αμοιβαιότητας, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων, και όχι από το «αόρατο» χέρι της αγοράς.

Επισκεφτείτε το site τους ή και το blog τους.

Επειδή καλοκαίρι έρχεται...



και οι πισίνες μπαίνουν σε λειτουργία, μια πολύ ωραία πρόταση είναι οι παραπάνω διακοσμητικές (από PVC) μέδουσες που επιπλέουν στην επιφάνεια ενώ με τις μπαταρίες που διαθέτουν θα μπορέσουν να δώσουν ένα διαφορετικό φωτισμό στη νυχτερινή θέα της πισίνας σας.

Η εταιρεία παρέχει και άλλα προϊόντα για την πισίνα σας.

Πηγή: frontgate

24.4.07

Το πρώτο υποβρύχιο ξενοδοχείο του κόσμου



Το Δεκέμβριο 2007 ολοκληρώνεται το πρώτο υποβρύχιο ξενοδοχείο του κόσμου στον Αραβικό κόλπο στην ακτή Jumeirah, Dubai. Η Hydropolis όπως θα ονομάζεται αποτελείται από τρία επίπεδα: επιφάνειας όπου θα καλωσορίζονται οι επισκέπτες, ενώ θα περιλαμβάνει κλινική αισθητικής χειρουργικής, συνεδριακό κέντρο και εργαστήριο έρευνας υδροβιολογίας. Το δεύτερο επίπεδο θα είναι το τούνελ όπου θα μεταφέρονται με τρένο οι τουρίστες στο lobby του ξενοδοχείου. Το τρίτο επίπεδο θα είναι το κυρίως υποβρύχιο συγκρότημα το οποίο θα περιλαμβάνει 220 πολυτελείς σουίτες. Η συνολική έκταση του συγκροτήματος θα είναι 260 εκτάρια, περίπου ίσο με το μέγεθος του Hyde Park του Λονδίνου.



Το ξενοδοχείο του Hydropolis θα περιλαμβάνει εστιατόρια, μπαρ και συνεδριακούς χώρους όπως επίσης και θεματικές σουίτες ενώ ο χώρος εκδηλώσεων θα αποτελεί το κεντρικό και ζωτικό σημείο του όλου συγκροτήματος.



Ο σχεδιαστής του ξενοδοχείου Joachim Hauser είναι ενθουσιασμένος γιατί πραγματοποιεί μια ιδέα που σκέφτηκε διαβάζοντας τις ιστορίες του Ιουλίου Βερν. Το έργο που έχει αναλάβει, βρίσκεται 20m κάτω από την επιφάνεια του Αραβικού κόλπου στο Dubai ενώ το κόστος θα αγγίξει τα 300 εκατομμύρια Βρεταννικές λίρες.

Πηγή: Design Build Network

Περιστρεφόμενος πύργος του Dubai


Πριν 2 εβδομάδες παρουσιάστηκαν τα σχέδια του 68οροφου περιστρεφόμενου πύργου του Dubai που θα του επιτρέπει να αλλάζει συνεχώς τη μορφή του. Ο Ιταλοεβραϊκής καταγωγής David Fisher σχεδίασε αυτό τον φουτουριστικό ουρανοξύστη που θα επιτρέπει σε κάθε όροφο να περιστρέφεται σε 360 μοίρες ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλο. Το κόστος του εγχειρήματος αυτού θα αγγίξει τα 350 εκατ. δολλάρια ενώ θα περιλαμβάνει ξενοδοχείο 6 αστέρων, διαμερίσματα διαφόρων τμ αλλά και 5 βίλες στους τελευταίους ορόφους του ουρανοξύστη.

Πηγή: The Wall Street Journal

23.4.07

Π......όπως Πολιτισμός

Με πολύ μεγάλη ευχαρίστηση είδα την ανακατασκευή του site του Υπουργείου Πολιτισμού που ορισμένοι της αντιπολίτευσης έβριζαν από το πρωί ως το βράδυ στα παράθυρα των δελτίων ειδήσεων όταν το site "κατέβηκε" επίσημα, κατηγορώντας ότι δεν πρόκειται να έχουμε προβολή του Ελληνικού Πολιτισμού και άλλες τέτοιες θου Κύριε... Τελικά έχω μια σύγχυση ή λάθος πιστεύω ότι η αντιπολίτευση είναι πιο συντηρητική από το κυβερνόν κόμμα; Σε κάθε αλλαγή βλέπουν μια αντιλαϊκή επίθεση της δεξιάς. Το μάθαμε και μεις το παραμυθάκι με το οποίο μας παραμυθιάζουν.

Τέλος πάντων επιστρέφω στο προκείμενο που είναι όχι μόνο η πολύ καλή και άρτια δουλειά που έγινε στο site αλλά και στο ράδιο Π που πρόκειτα για το ραδιόφωνο πολιτισμού που μπορείτε να ακούτε ζωντανά.

Βραβεία Plagiarius

Από το 1977 η Action Plagiarius έχει ως στόχο να ενημερώνει το κοινό σχετικά με το πρόβλημα των απομιμήσεων προϊόντων και για τις αρνητικές επιπτώσεις που έχουν όχι μόνο στην οικονομία αλλά ειδικότερα σε μικρές επιχειρήσεις και σχεδιαστές.

Αρνητικά νούμερα
1. το 10% του παγκόσμιου εμπορίου είναι απομιμήσεις και αντίγραφα προϊόντων
2. Ετήσιες απώλειες παγκόσμιου εμπορίου: 200-300 δις €
3. Ετήσιες απώλειες θέσεων εργασίας σε παγκόσμιο επίπεδο: 200.000
4. Εντυπωσιακή αύξηση κατασχέσεων προϊόντων στα τελωνεία
5. Αύξηση των αναρμόδιων/αβάσιμων αξιώσεων ευθύνης προϊόντων από μέρους των δημιουργών

Δραστηριότητες
1. Ετήσιος διαγωνισμός Plagiarius και απονομή αρνητικών βραβείων κατά τη διάρκεια της έκθεσης "Ambiente" της Φρανκφούρτης
2. Plagiarius-εκθέσεις και διαλέξεις
3. Εργαστήρια και σεμινάρια σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα/ σχεδιαστική πειρατεία
4. Τετραμηνιαία έκδοση για τα μέλη της Action Plagiarius
5. Παροχή νομικών συμβουλών (σε συνεργασία με το δικηγόρο Dr. Aliki Busse, Μόναχο)
6. www.designpublisher.com – online-υπηρεσία για την δημοσίευση νέων πρωτότυπων σχεδίων

Βραβεία 2007
Τα βραβεία για το έτος 2007 μπορείτε να τα βρείτε στην ιστοσελίδα του φορέα

Μια ωραία παράσταση... Oh oh Julliet


Θα με συγχωρήσετε που δεν ενημέρωνα συστηματικά το blog μου αλλά τι να κάνω... Με έπιασε ένας ντοβρουτζάς να το πω, μια φουσκοδεντριά, η άνοιξη ότι θέλετε πιστέψτε. Ακόμη και δω στα βουνά της Ηπείρου μύρισε, ευωδίασε η γη.

Έτσι και γω είπα να το ρίξω λίγο (παραπάνω) έξω. Το Σάββατο δε το βράδυ βρέθηκα σε μια πολύ ωραία παράσταση από μια ομάδα ελεύθερων καλλιτεχνών στο έργο του Εφραίμ Κισσόν (Ephraim Kisshon) Θα πάρετε κάτι κε. Σέξπηρ; (Oh, oh Julliet ο πραγματικός τίτλος του έργου, 1972).

Η υπόθεση απλή, ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα του γνωστού Σαιξπηρικού δράματος γλιτώνουν από του Χάρου τα δόντια και τους βρίσκουμε 30 χρόνια μετά σε έναν έγγαμο βίο που βρίσκεται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας αλλά και με ότι συνεπάγεται αυτό, καβγάδες, γκρίνια και αδιέξοδα αλλά πάντα με την καλή έννοια και τη σατυρική διάθεση του συγγραφέα.

Το θεατρικό έργο που παίζεται στο Θέατρο Πολυθέαμα, στην Αίθουσα 2 σκηνοθέτησε ο Θοδωρής Γκόγκος, τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι του Θανάση Τζάτσου, η μουσική του Σπύρου Γραμμένου και οι χορογραφίες της Ρούλας Ιωακειμίδου.

Ηθοποιοί της παράστασης είναι η Πόλυ Ανδρεάδη, ο Θωμάς Λιόλιος, ο Φίλιππος Παπανικολάου, ο Πέτρος Μπούγιας, η Αναστασία Ευστρατιάδη, η Σπυριδούλα Μπάρμπα, η Ελένη Ντέτσικα και η Ρούλα Ιωακειμίδου.

Οι παραστάσεις θα δίνονται κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, στις 21:00. (Σικελιανού 3, τηλέφωνο επικοινωνίας:26510 48580).

Πηγή: ioannina24

Έκθεση ζωγραφικής Ερμιόνης Παπαδοπούλου


Έκθεση ζωγραφικής της Ερμιόνης Παπαδοπούλου εγκαινιάζει την Τετάρτη 25 Απριλίου στις 20:00 ο Χώρος Σύγχρονης Τέχνης «Αμυμώνη» (Τοσίτσα 16, Ιωάννινα).

Η Ερμιόνη Παπαδοπούλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ζει και εργάζεται στην Αθήνα και αυτή είναι η δεύτερη ατομική της έκθεση. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 23 Μαΐου. Τρίτη – Παρασκευή 10:00 έως 13:30 και 18:30 έως 21:30. Σάββατο 10:00 έως 13:30.

Πηγή: foto από Ριζοσπάστη

19.4.07

Διεθνής Έκθεση Design στο Μιλάνο - International Design Fair, Milan



Ο ιστοχώρος με την επωνυμία Italiandesign360 έχει ως στόχο την παρουσίαση των νέων προϊόντων και τάσεων από τη Διεθνή Έκθεση Design του Μιλάνου που ξεκίνησε χθες 18 Απρίλίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 23 του ίδιου μήνα.

Ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να ενημερωθεί για τα προϊόντα του 2007
Salone Internazionale del Mobile του Milan και του Euroluce 2007, όπως επίσης και για τις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται από το Zona Tortona Design 2007. Επίσης στο φωτογραφικό υλικό που θα διατίθεται ανα κατηγορία προϊόντος (π.χ. καρέκλες, τραπέζια, φωτιστικά κτλ.) θα μπορεί ο επισκέπτης του Διαδικτύου να ενημερωθεί για τις τάσεις, τα χρώματα για όλους τους οικιακούς χώρους.

Όλα αυτά σε αντίθεση με την Ελληνική Εβδομάδα Μόδας 2007 όπου εκτός από τη μη διαδικτυακή προβολή της, οι υπεύθυνοι δεν είχαν τη στοιχειώδη γνώση να είναι τουλάχιστον ενεργός ο ιστοχώρος της Ελληνικής Ένωσης Σχεδιαστών Υψηλής Ραπτικής (HfdA). Τουλάχιστον τώρα, εκ των υστέρων λειτουργεί... επιτέλους!

Δυναμική επιστροφή της Maggie Smith στο θέατρο



Η Maggie Smith επιστρέφει στο φυσικό της περιβάλλον, το θεατρικό σανίδι του Λονδίνου με το έργο του μεγάλου Αμερικανού ζώντος συγγραφέα EDWARD ALBEE, The Lady From Dubuque. Το έργο σκηνοθετεί ο ANTHONY PAGE (πρόσφατη βραβευμένη επιτυχία του το Who's Afraid of Virginia Woolf και το The Goat or Who is Sylvia?). Η παραγωγή αυτή ξαναενώνει την τριάδα που την τελευταία φορά συνεργάστηκε με επιτυχία στο West End στο Three Tall Women and A Delicate Balance.

Ο Jo και ο Sam κάνουν ένα πάρτυ. Καθώς η νύχτα προχωρά μέσα στα ποτά και τα επιπόλαια παιχνίδια, ο Jo μάταια προσπαθεί να κρύψει τον πικρό του πόνο. Ενώ το πάρτυ φτάνει στο τέλος του μια απροσδόκητη επίσκεψη έρχεται να ταράξει τα νερά με τον μυστηριώδη μαύρο ακόλουθό της. Είναι η κυρία από το Dubuque. Θα φέρει στο Jo την ευτυχία που επιθυμεί η ίδια? Θα απαντήσει η κυρία από το Dubuque την ερώτηση: Ποιοί είστε?

Οι παραστάσεις θα διαρκέσουν μόνο 14 βδομάδες αρχής γενομένης από τις 5 Μαρτίου 2007.

Πηγή: Theatre Royal Haymarket foto από τον Guardian

17.4.07

8ο Διεθνές Φεστιβάλ Κηποτεχνικής

Ο στόχος του φεστιβάλ είναι να παρουσιαστούν πρωτότυπα σχέδια που θα συμβάλλουν στην ανανέωση της τέχνης των κήπων. Έπειτα από την επιλογή που θα κάνει η κριτική επιτροπή, οι σχεδιαστές εργάζονται σε συνεργασία με τον καλλιτεχνικό και τεχνικό διευθυντή. Αν και δίνεται πλήρης ελευθερία για να δημιουργήσουν και να κατασκεύασουν έργα της φαντασίας τους, πρέπει να σεβαστούν τον χαρακτήρα της περιοχής που τους χορηγήθηκε. Είτε σκάβοντας είτε ενισχύοντας το έδαφος, οι σχεδιαστές καλούνται να σεβαστούν το φυσικό περιβάλλον και την υπάρχουσα βλάστηση.

Με το λιώσιμο του χιονιού στις αρχές Μαΐου, μια ομάδα εργαζομένων φτιάχνει τους κήπους, χρόνος μόνο επτά εβδομάδων πριν από το άνοιγμα του φεστιβάλ την τρίτη εβδομάδα του Ιουνίου. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, πολλά είναι τα γεγονότα και οι δραστηριοτήτες που φιλοξενεί το φεστιβάλ, κάνοντας την περιοχή έναν προορισμό για τους κατοίκους, τους τουρίστες, και τους ενδιαφερόμενους στο καινοτόμο σχέδιο. Περισσότεροι από 500.000 επισκέπτες έχουν κάνει τους κήπους και το φεστιβάλ τον προορισμό τους από την πρώτη έκδοσή του, και το ίδιο το φεστιβάλ έχει αποτελέσει το αντικείμενο των αναρίθμητων άρθρων, δημοσιεύσεων, και αναφορών στα διεθνή μέσα.

Η 8η έκθεση που πραγματοποιείται στο Κεμπέκ του Καναδά από τις 23 Ιουνίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2007 θα παρουσιάσει 14 αρχιτέκτονες κήπων από τη Γαλλία, τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και τον Καναδά.

Πηγή: Jardins de Metis

Πρωτότυπα προϊόντα κήπου



Η θαυμάσια κουνιστή κολοκύθα, φτιαγμένη από ανακυκλωμένο χαλκό είναι κηρωμένη για την προστασία από τα φυσικά στοιχεία. Στον εσωτερικό χώρο της μπορείτε να χαλαρώσετε και να ακούσετε την μουσική της αρεσκείας σας από το μουσικό κουτί που διαθέτει. Επίσης ο χώρος φωτίζεται και δημιουργεί μια ζεστή ατμόσφαιρα που αντανακλάται στους λείους τοίχους από χαλκό.

Το κόστος της είναι 18.000 βρεταννικές λίρες και οι διαστάσεις της είναι 1.4 x 1.4 μέτρα ενώ ζυγίζει 130 κιλά.

Πηγή: Fletcher & Myburgh

Tous Photographes! - Έκθεση Φωτογραφίας στη Λωζάνη



Το Musée de l'Elysée στη Λωζάνη της Ελβετίας πραγματοποιεί μια διαλογική έκθεση με το όνομα "Είμαστε όλοι φωτογράφοι τώρα!" , με την οποία ελπίζει να αποκριθεί στο συνεχώς μεταβαλλόμενο και με γρήγορους ρυθμούς κόσμο της φωτογραφίας στην ψηφιακή εποχή.

Η έκθεση, που ξεκίνησε στις 2 Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 20 Μαΐου και προσδοκά στην λήψη φωτογραφιών από άτομα απ' όλα τα μέρη του κόσμο. Μέχρι στιγμής το Μουσείο έχει παραλάβει υλικό από σχεδόν 7.500 φωτογράφους από 128 χώρες.

Καθένας που ενδιαφέρεται μπορεί να υποβάλει τη φωτογραφία on-line.

Κάθε εβδομάδα εκατό φωτογραφίες θα επιλέγονται τυχαία από έναν υπολογιστή και θα τυπώνονται σε αρχειακή ποιότητα. Οι επιλογές θα παρουσιάζονται έπειτα στο μουσείο για 1 εβδομάδα πριν αντικατασταθούν από την επόμενη σειρά φωτογραφιών. Όλες οι φωτογραφίες που θα παρουσιαστούν στην έκθεση, θα εισαχθούν στα μόνιμα αρχεία του Musée de l'Elysée.

Εάν η φωτογραφία σας επιλεχθεί, το μουσείο θα σας ενημερώσει με μήνυμα (email) το οποίο θα περιλαμβάνει άποψη της εγκατάστασης και προβολής της εργασίας σας, όπως αυτή έγινε στην έκθεση.

Musée de l'Elysée, Lausanne
18, Avenue de l’Elysée
CH–1014 Lausanne, Switzerland
tel. + 41 21 316 99 11

12.4.07

Ένα ακόμη βήμα του Ευρωκοινοβουλίου για τους φθαλικούς εστέρες



Το Ευρωκοινοβούλιο εξέδωσε στις 29 Μαρτίου 2007 μια αναθεωρημένη οδηγία για τις ιατρικές συσκευές, η οποία θα απαιτήσει άμεσα την ύπαρξη ενδεικτικών ετικετών σε όλες τις συσκευές που περιέχουν χημικές ουσίες γνωστές ως φθαλικοί εστέρες.

Αν και το μέτρο είναι ευπρόσδεκτο, ο κανονισμός θα πρέπει να πάει ένα βήμα παραπέρα και να απαγορεύσει τη χρήση των τοξικών χημικών ουσιών από τις ιατρικές συσκευές, όπου φυσικά υπάρχουν κατάλληλες εναλλακτικές λύσεις.

Πηγή: noharm

11.4.07

Olympic Families Tour Beijing - Πρόγραμμα του Πεκίνου 2008

Στις 9 Απριλίου ξεκίνησε η καμπάνια του Πεκίνου 2008 για την προώθηση της γνωριμίας του κοινού με τις Ολυμπιακές πόλεις και εγκαταστάσεις, με τον τίτλο Olympic Families Tour Beijing.

Έτσι 10 οικογένειες πέντε (5) απο την Κίνα και άλλες πέντε (5) από τον υπόλοιπο κόσμο θα έχουν την δυνατότητα να περιηγηθούν εικονικά στο διαδίκτυο σε τέσσερις Ολυμπιακές πόλεις (Beijing, Qingdao, Shanghai, Hong Kong) και τα περίχωρά τους, ενώ θα μπορούν να γνωρίσουν την ιστορία, τα έθιμα και τον Κινέζικο πολιτισμό μέσα από το πλούσιο υλικό που θα διατίθεται online.

Επίσης, οι οικογένειες καλούνται να κάνουν και κάποια τεστ γνώσεων έπειτα από κάθε πόλη που θα επισκέπτονται και εφόσον τα περάσουν θα μπορούν να αιτηθούν την χορήγηση του τίτλου της "Ολυμπιακής Οικογένειας" (Olympic family) και να εγγραφούν στο πρόγραμμα "Ιστορίες Όμορφων Οικογενειών" (Beautiful Family Stories).

Πηγή: Beijing2008

Το κτιριακό συγκρότημα του CCTV στο Πεκίνο



Πρόκειται για έργο κατασκευής του κτιριακού συγκροτήματος της τηλεόρασης της Κίνας (CCTV) που ανέλαβε ο Rem Koolhaas και η ομάδα του, σε συνεργασία με την εταιρεία κατασκευής China State Construction and Engineering Corporation. Το κτίριο θα είναι 49 ορόφων και ύψους 768 ποδιών ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή του μέσα στο 2008 και πριν την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων.

Το έργο έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά κτιρίων που έχει αναλάβει η εταιρεία OMA του Koolhaas όπως του TeleVision Cultural Center στο Πεκίνο, του Shenzhen Stock Exchange και του Creative Media Complex στη Σαγκάη.

Ο ίδιος έγινε δέκτης επικρίσεων από το Design Observer για το manifesto που δημοσίευσε στο περιοδικό wired κυρίως για τον όχι και τόσο φιλικό προς το περιβάλλον σχεδιασμό των έργων και το "ηγεμονικό" χαρακτήρα τους. Τώρα τι συμφέροντα κρύβονται πίσω από αυτή την επίθεση μου είναι παντελώς αδιάφορο. Ο Rem Koolhaas είναι ένας από τους πιο ευρηματικούς και πρωτοπόρος στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και όσο να' ναι έχει αφήσει το δικό του σημάδι (επι γης) με τα αξιόλογα έργα του δημιουργώντας τη δική του, ας μου επιτραπεί η έκφραση, σχολή.

10.4.07

Έκθεση Rene Lalique Bijoux d'exception 1890-1912



Από τις 7 Μαρτίου έως τις 29 Ιουλίου 2007 όσοι βρεθείτε στο Λουξεμβούργο μην χάσετε την εκπληκτική έκθεση Bijoux του Rene Lalique της γνωστής οικογένειας κρυστάλλινων αντικειμένων στο Μουσείο του Λουξεμβούργου.

Η έκθεση περιλαμβάνει 150 μοναδικά κοσμήματα του René Lalique (1860-1945) ο οποίος σύμφωνα με τον Emile Gallé είναι ο εφευρέτης του σύγχρονου κοσμήματος. Τα κοσμήματα είναι της περιόδου 1880-1910 και συνοδεύονται από μεγάλες φωτογραφίες και σχέδια του καλλιτέχνη.

Στην έκθεση αυτή διαφαίνεται η ιδιοφυία του Lalique που μέσα από περίεργους συνδυασμούς υλικών, μετάλλων και μορφών (μυθολογικών και μη) δημιούργησε μοναδικά κομψοτεχνήματα. Ο Lalique έτσι ανέπτυξε μια ιδιόμορφη "σχολή" που εισήγαγε την art deco στο κόσμημα.

Τα κομμάτια της έκθεσης προέρχονται από ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές. Η είσοδος είναι 10€ ενώ για παιδιά και άτομα τρίτης ηλικίας η είσοδος ανέρχεται στα 8€.



Πληροφορίες στο:
Musée du Luxembourg
Jardin du Luxembourg
19 rue de Vaugirard
75006 PARIS
+33 (0)1 45 44 12 90

Πρόσβαση
Λεωφορεία : 58, 84, 89, Musée du Luxembourg, Sénat
Μετρό : Rennes, St-Sulpice, Odéon
RER : B, Luxembourg

Το μεγαλείο της Ελληνικής γλώσσας

Ομιλία του αείμνηστου Ξενοφώντα Ζολώτα στις 2 Οκτωβρίου 1959 σε συνέδριο της International Bank for Reconstruction and Development.
-------------------------------------------------------------------------------------

Kyrie,
It is Zeus' anathema on our epoch for the dynamism of our economies and the heresy of our economic methods and policies that we should agonise between the Scylla of numismatic plethora and the Charybdis of economic anaemia.

It is not my idiosyncrasy to be ironic or sarcastic but my diagnosis would be that politicians are rather cryptoplethorists. Although they emphatically stigmatize numismatic plethora, energize it through their tactics and practices.

Our policies have to be based more on economic and less on political criteria.
Our gnomon has to be a metron between political, strategic and philanthropic scopes. Political magic has always been antieconomic.

In an epoch characterised by monopolies, oligopolies, menopsonies, monopolistic antagonism and polymorphous inelasticities, our policies have to be more orthological. But this should not be metamorphosed into plethorophobia which is endemic among academic economists.

Numismatic symmetry should not antagonize economic acme.
A greater harmonization between the practices of the economic and numismatic archons is basic.

Parallel to this, we have to synchronize and harmonize more and more our economic and numismatic policies panethnically.

These scopes are more practical now, when the prognostics of the political and economic barometer are halcyonic.

The history of our didymous organisations in this sphere has been didactic and their gnostic practices will always be a tonic to the polyonymous and idiomorphous ethnical economics. The genesis of the programmed organisations will dynamize these policies. I sympathise, therefore, with the aposties and the hierarchy of our organisations in their zeal to programme orthodox economic and numismatic policies, although I have some logomachy with them.

I apologize for having tyrannized you with my hellenic phraseology.
In my epilogue, I emphasize my eulogy to the philoxenous autochthons of this cosmopolitan metropolis and my encomium to you, Kyrie, and the stenographers.''

Mr Xenophon Zolotas

Ο Κινέζικος κήπος του Σύδνευ


Ξεκίνησε αρχικά από την τοπική Κινεζική κοινότητα για να γιορτάσει την εκατονταετηρίδα της Αυστραλίας το 1988 και να μοιραστεί την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της. Ο Κινέζικος κήπος του Σύδνευ είναι το αποτέλεσμα της στενής συνεργασίας και φιλίας των αδελφών πόλεων του Σύδνευ και της Guangzhou της επαρχίας Guangdong.

Αυτός ο κήπος είναι ένας παράδεισος ηρεμίας και αρμονίας. Κάντε μια βόλτα στα μονοπάτια του Κινέζικου κήπου της φιλίας. Ζήστε την γαλήνη στα κιόσκια, τις λιμνούλες και τους καταρράκτες. Έπειτα από αυτή την μαγεία μπορείτε να γευτείται ένα τσάι γιασεμιού στο παραδοσιακό Κινέζικο Τεϊοποτείον.

Μόλις λίγα λεπτά από το κέντρο του Σύδνευ και το πολύβουο Darling Harbour, ο Κινέζικος κήπος προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία, εκτός Ασιατικής Ηπείρου, να βιώσετε παραδόσεις και έθιμα αιώνων.

Οι Κινέζοι έφτασαν στο Σύδνευ το 1859 και εγκαταστάθηκαν στην περιοχή Rocks ενώ έπειτα μετεγκαταστάθηκαν στη σημερινή Κινέζικη συνοικία του Σύδνευ που βρίσκεται μεταξύ του Dixon Street και της περιοχής Haymarket.

Για να διατηρήσει και να μοιραστεί την πολιτιστική της κληρονομιά η Κινέζικη κοινότητα ζήτησε την δημιουργία ενός παρδοσιακού Κινέζικου κήπου στο κέντρο της πόλης. Το 1984, αποφασίστηκε ο σχεδιασμός του κήπου της φιλίας.

Ο κήπος του ενός εκταρίου δημιουργήθηκε από Κινέζους και Αυστραλιανούς ειδικούς αλλά και υλικά. Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 1986 και άνοιξε για το κοινό στις 17 Ιανουαρίου 1988 με αντιπροσώπους και από τις δύο χώρες.

Η τέχνη της σχεδίασης Κινέζικων κήπων ξεκινά από τα αυτοκρατορικά πάρκα κατά την διάρκεια της δυναστείας Zhang, 3000 χρόνια πριν. Αργότερα συναντόνται σε μικρότερη κλίμακα με τη μορφή ιδιωτικών κήπων των πλουσίων και των ισχυρών της Κίνας. Αυτοί οι κήποι άκμασαν μέχρι τη δυναστεία Ming, όπου πρόσφεραν ηρεμία από την πίεση της ζωής των αστικών κέντρων.



Ο Κινέζικος Κήπος της Φιλίας στο Darling Harbour είναι ένα δείγμα των κήπων της περιόδου εκείνης, σε μικρότερη κλίμακα. Οι Κινέζικοι κήποι διαφέρουν από τους κήπους του δυτικού κόσμου στο ότι δεν διαθέτουν κοντοκουρεμένο γκαζόν και ανθόσπαρτα λιβάδια. Αντίθετα, χρησιμοποιούν άγρια βλάστηση την οποία χρησιμοποιούν αριστοτεχνικά για να δημιουργήσουν μικρές οπτικές οάσεις ηρεμίας. Όλα αυτά βασισμένα στην Ταοιστική φιλοσοφία του yin (ηρεμία) και του yang (ενέργεια). Όταν τα αντίθετα έλκονται δημιουργούν ένα ισορροπημένο σύνολο.

Η εξερεύνηση ενός Κινέζικου κήπου είναι ένα ταξίδι στην αναζήτηση: υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που πρέπει να παρατηρήσετε όπως ότι κάθε φορά μόνο ένα κομμάτι του κήπου είναι ορατό καθώς προχωράτε στα «φιδίσια» μονοπάτια του που σε οδηγούν σε απομονωμένα σημεία και παραδοσιακές μικρές παγόδες. Στις άκρες των μονοπατιών θα βρείτε ιδεογράμματα γλυπτά και μυθολογικές μορφές δράκων ανάμεσα στα χιλιάδες λουλούδια και φυτά.

8.4.07

Έθιμα του Ελληνικού Πάσχα - Greek Easter customs

Παρά την παγκόσμια καχυποψία έναντι της Ελλάδας (υπενθυμίζω την περίοδο λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2004 και τα επικριτικά σχόλια που είχαν ακουστεί αλλά και με το τωρινό ζήτημα του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond, λες και είχαμε ανάγκη για πλιάτσικο των πετροδολλαρίων) για τις ενέργειες που κάνει για την αντιμετώπιση γεγονότων που έχουν γενικότερο αντίκτυπο, εμείς ως Έλληνες τούτου του χιλιοχτυπημένου τόπου ζούμε το Πάσχα με έθιμα αυθεντικά και κέφι ασταμάτητο. Και σε όποιον αρέσει!!!

Καλαμάτα
Στην Καλαμάτα το έθιμο του σαϊτοπόλεμου κρατά από τον Αγώνα του 1821 όπου οι Μεσσήνιοι απώθησαν το ιππικό του Ιμπραήμ με σαΐτες εξαιτίας της φλόγας και του θορύβου που προκαλούσαν.

Κέρκυρα
Στην Κέρκυρα κατά την πρώτη Ανάσταση (Σάββατο πρωΐ) αρχίζει το έθιμο των «Μπότηδων». Ουσιαστικά πρόκειται για Ενετικό έθιμο όπου πετούσαν από το παράθυρο την Πρωτοχρονιά ένα παλιό αντικείμενο για να τους φέρει ο νέος χρόνος καινούργια. Οι κάτοικοι του νησιού αντικατέστησαν τα παλιά αντικείμενα με κανάτια γεμάτα νερό και επειδή γιορτάζουμε την Πασχαλιά όπως οι Δυτικοί τα Χριστούγεννα μεταθέσανε το έθιμο την περίοδο του Πάσχα. Μεγάλο ρόλο στις εκδηλώσεις έχουν και οι τοπικές φιλαρμονικές ορχήστρες που ξεπερνούν τις 15.

Κιλκίς
Στο Κιλκίς το έθιμο είναι το κάψιμο του Ιούδα (του προδότη). Συνήθως το κάψιμο του προδότη, του καλικάντζαρου και οτιδήποτε κακού γίνεται την περίοδο των Απόκρεω, στο Κιλκίς συνδυάστηκε με τον προδότη μαθητή του Ιησού.

Λεωνίδιο
Η Ανάσταση στο Λεωνίδιο έχει και χρώμα και ύψος. Μεγάλα αυτοσχέδια αερόστατα από τις ενορίες της πόλης ανάβονται και αφήνονται στον αέρα για να φωτίσουν την κατανυκτική ατμόσφαιρα.

Τήνος
Η ενορία του Αγ. Νικολάου στην Τήνο κατά την περιφορά του επιταφίου την Μεγάλη Παρασκευή έχει μια ασυνήθιστη στάση, στα νερά της παραλίας αφού παππάς, παπαδοπαίδια και αυτοί που κουβαλούν τον επιτάφιο μπαίνουν μέσα στη θάλασσα για να ευλογηθούν τα νερά.

Χίος



Στο Βροντάδο του Δήμου Ομηρούπολης με το Χριστός Ανέστη ξεκινά το λάβατε θέσεις πυρ, μεταξύ των δύο ενοριών (Αγ. Μάρκου και Παναγίας της Ερειθιανής). Πρόκειται για τον ρουκετοπόλεμο που στόχο έχει τα καμπαναριά των δύο εκκλησιών. Κάθε χρόνο την βραδυά της Ανάστασης υπολογίζεται ότι πάνω από 30 χιλιάδες ρουκέτες εκτοξεύονται. Το έθιμο έχει ρίζες στην Τουρκοκρατία όπου οι Έλληνες για να δείξουν ότι γιορτάζουν την πίστη τους, το έδειχναν με αυτό τον τρόπο για να προκαλέσουν τους κατακτητές.

Σύρος
Η ομορφιά της ξεχωριστής Σύρου είναι ότι στην Ερμούπολη (γνωρίζετε ότι συνυπάρχει ορθόδοξη και καθολική κοινότητα εδώ και χρόνια) καθολικοί και ορθόδοξοι γιορτάζουν μαζί το Πάσχα (όχι μόνο φέτος) με κοινούς επιταφίους και δρώμενα στα σοκάκια της πόλης.

2ο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Animation

Πραγματοποιήθηκε στον κινηματογράφο Trianon Filmcenter από τις 15 έως τις 21 Μαρτίου το 2ο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Animation που διοργανώθηκε από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Κινούμενων Σχεδίων με τη στήριξη της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς, των υπουργείων ΥΠΕΠΘ και Πολιτισμού αλλά και με τη συνεργασία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων Media Desk.

Το φεστιβάλ φιλοξένησε δουλειές, νέες και παλιές, καταξιωμένων δημιουργών από την Ελλάδα και χώρες από όλο τον κόσμο (Ισραήλ, Χιλή, Κούβα, Βραζιλία, ΗΠΑ και Ευρωπαϊκές χώρες).

Προβλήθηκαν ταινίες με μεγάλες διακρίσεις όπως το Ubu που έχει αποσπάσει την Χρυσή Άρκτο και το Grand Prix για καλύτερη ταινία μικρού μήκους αλλά και ταινιών όπως ο «Ψίθυρος του Τροπικού Νησιού» όπου η μουσική επένδυση έγινε από το «σκαθάρι» Paul Mcartney.

Στα πλαίσια του φεστιβάλ πραγματοποιήθηκαν πολλά εργαστήρια αλλά και καλλιτεχνικά δρώμενα όπου ζωγράφοι, χορευτές, μουσικοί και animators δημιούργησαν οπτικοακουστικά έργα αξιοποιώντας σύγχρονα και παραδοσιακά εκφραστικά μέσα, τεχνικές και τεχνολογίες.

4.4.07

Νέες αφίξεις shopping στην Αθήνα

Το Avenue στο Μαρούσι έρχεται να καλύψει ένα κενό 64.000 τμ σε απόλυτο shopping therapy. Με είδη ένδυσης και εστίασης αλλά και ένα fun park για τους μικρούς επισκέπτες του είναι η νέα άφιξη στην ήδη υπάρχουσα δυναμική των εμπορικών κέντρων. Μεταξύ των εμπορικών ονομάτων που θα στεγαστούν στο Avenue είναι οι Nine West, Marasil, Gelato, Prince Oliver, Oxford Company, Alouette, Benetton, Nike, Sephora, Marks & Spencer, Vodafone, TIM, Mark – Aalen, Swatch, Camper, Raxevsky κ.α.

Στην Αθήνα όμως δεν είναι η μοναδική άφιξη εμπορικού κέντρου. Το καλοκαίρι του 2007 εγκαινιάζεται το Public (Μέγαρο Πάλλη) στο Σύνταγμα αφού με την κάθοδό του από την Θεσσαλονίκη και το Βόλο έρχεται να «κλέψει» τις καρδιές του Αθηναϊκού κοινού. Μέσα στο 2008 άλλα τέσσερα μεγάλα εμπορικά κέντρα θα λειτουργούν στην Αττική. Αυτά είναι το «Μινιόν» (ιστορικό πολυκατάστημα), το εκπτωτικό χωριό McArthur Glen (καιρός ήταν να εμφανιστεί και στην Ελλάδα, όλη η υπόλοιπη Ευρώπη διαθέτει τέτοια χωριά εδώ και χρόνια), το «Εμπορικό» στο Ολυμπιακό Κέντρο Γαλατσίου και το «IBC – The Mall 2»στο Μαρούσι.


Πηγή: Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής – Οικονομικό Ένθετο

Πρίγκιπας με οικολογικές ανησυχίες...



Το γαμήλιο δώρο του Καρόλου για το γιό του Ουίλιαμ είναι μια έπαυλη με οικολογικές προδιαγραφές! Ο Κάρολος επιβλέπει προσωπικά τα σχέδια κατασκευής του παλατιού στην έκταση που είχε αγοράσει στο Hartforshire πριν από έξι χρόνια (αξίας 7,5 εκ. λιρών). Μεταξύ των καινοτομιών φιλικές προς το περιλαμβάνει το παλάτι είναι η ηλιακή θέρμανση, η μόνωση από μαλλί αρνιού και βιολογική επεξεργασία λυμάτων. Το παλάτι θα περιλαμβάνει έξι κρεββατοκάμαρες, πέντε μπάνια και γλυπτή διακόσμηση εμπνευσμένη από την ελληνική μυθολογία.

Έκθεση Γιαννούλη Χαλεπά



Μέχρι τις 30 Ιουνίου 2007 θα φιλοξενούνται 95 από τα 117 σωζόμενα έργα του Χαλεπά Γιαννούλη στην Εθνική Γλυπτοθήκη.

Λίγα λόγια για τον μεγάλο Έλληνα γλύπτη
Ο Γιαννούλης Χαλεπάς γεννήθηκε στον Πύργο της Τήνου όπου και φοίτησε. Ο πατέρας του όπου και τον προόριζε για έμπορο τον έστειλε να φοιτήσει στην Εμπορική Σχολή της Σύρου. Όμως ο μικρός Γιαννούλης είχε δεχτεί τα πρώτα ερεθίσματα μαρμαρογλυπτικής από τον ίδιο του τον πατέρα. Ο τελευταίος τελικά υπέκυψε στις παρακλήσεις του γιού όπου και τον έστειλε στην Αθήνα να φοιτήσει στο Σχολείο των Τεχνών δίπλα στον Λεωνίδα Δρόση.

Ο Γιαννούλης έχοντας αποσπάσει το θαυμασμό με τις εκπληκτικές του επιδόσεις στέλνεται στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου με υποτροφία του Ιερού Ιδρύματος Ευαγγελιστρίας Τήνου. Ένας από τους καθηγητές του στο Μόναχο είναι ο Μαξ Βίντμαν ενώ το διάστημα εκείνο αποσπά δυο βραβεία (χρηματικό έπαθλο για το παραμύθι της Πεντάμορφης και χρυσό μετάλλιο για το έργο του Σάτυρος που παίζει με τον Έρωτα.

Μετά τη διακοπή της υποτροφίας του επιστρέφει στην Αθήνακαι εργάζεται πυρετωδώς. Σε αυτή την δημιουργική περίοδο του Χαλεπά ανήκει και το ταφικό μνημείο της Σοφίας Αφεντάκη στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών «η κοιμωμένη». Εκείνη την περίοδο όμως παρουσιάζονται τα πρώτα συμπτώματα ψυχασθένειας. Το 1888 εισέρχεται στο Ψυχιατρείο της Κέρκυρας όπου και περνά 14 χρόνια εγκλεισμένος στο ίδρυμα. Κατά τη διάρκεια της εκεί παραμονής του έπλασε μερικά έργα από πηλό τα οποία καταστράφηκαν όλα. Επίσης φιλοτέχνησε κάποια σχέδια από τα οποία διασώθηκαν μόνο τα δύο.

Επιστρέφει στην Τήνο κοντά στη μητέρα του το 1902, η οποία φοβούμενη ότι η ενασχόλησή του με την τέχνη ευθύνεται για την αρρώστια του, καταστρέφει τα έργα τα οποία δημιουργούσε και τον εμποδίζει με κάθε τρόπο να εργαστεί. Ξαναπιάνει το μάρμαρο και τον πηλό το 1918 με το θάνατο της μητέρας του.

Το 1923 τον επισκέπτονται στην Τήνο ο Δ. Καλογερόπουλος (δντης του περιοδικού Πινακοθήκη) και οι Ζαχ. Παπαντωνίου και Θ. Θωμόπουλος καθηγητές της Σχολής Καλών Τεχνών οι οποίοι και του διοργανώνουν έκθεση ένα χρόνο μετά στην Αθήνα. Το 1927 του απονέμεται το Αριστείο Γραμμάτων και το 1928 οργανώνεται η πρώτη μεγάλη έκθεση στο «Άσυλο Τέχνης» όπου και τυπώνεται λεύκωμα με τα έργα του.

Εργάζεται μέχρι το 1930 στην Αθήνα πια και κοντά στην ανηψιά του Ειρήνη Χαλεπά. Πεθαίνει από ημιπληγία το 1938 και σε ηλικία 87 ετών.

Πηγή: foto από το Wikipedia